28 mars 2011

Osisöppet

Tog med mig tre par skor som jag behövde klacka om. Tänkte att det kunde vara en slant billigare att laga dem här än i storstan. Skorna tog upp en del plats i resväskan. Det gjorde inget. Hellre en trasig axel än trasiga skor.

I lördags körde vi fram till skomakaren som har sitt lilla skyffe i en källare. På det lilla fönstret som nådde upp ovanför marken hängde en liten skylt. Skylten var dekorerad med påklistrade bokstäver, som om de vore klippta ur en tidning, som i ett hotbrev. Fast på ett mer gemytligt vis än ett hotbrev förstås. På skylten stod det att skomakaren hade lördagsstängt.

Sen åkte vi till Gengåvan. Jag ville kolla in extraordinära tavlor. Ingen Ikea. Gengåvan stängde 13, vi var där 14. Annars öppet, tis-tor. Men jag åker ju hem idag.
Satt nyss och läste i lokaltidningen. Fick syn på en annons om att Myrornas skulle öppna. Sken upp. Letade efter öppettider. Butiken har öppningspremiär imorgon.

Behöver köpa lite annat krafs. Tänkte dra till H&M. Hoppas på att H&M har öppet. Eller, kanske är det stängt på måndagar. Man kan aldrig vara riktigt säker. Ta ut livet i förskott, det gör bara lotto-entusiaster.

Ikväll åker jag hem. Släpar tillbaka mina trasiga skor på min trasiga axel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar