14 april 2011

En slät tisdag i mitt liv

Medan jag är ute på äventyr tänkte jag visa upp min tisdag i bilder. Med reservation för förändringar - mitt liv är inte så mycket för rutin.


Ibland händer det att jag väcker morgonmagen med en kopp kaffe och en bit choklad -
tisdag var en sådan dag.

När alla bloggar var utlästa och tangenten F5 aningen utnött, tog jag mig slutligen an högen
med skolböcker.

Sedan dröjde det inte länge förrän magen skulle ha sin riktiga frukost.

Därefter ville magen jobba lite med sitt utseende, så jag gick och tränade.

När jag kom hem från träningen kallade plugget åter på hjälp, och snart befann jag mig framför datorn där jag eventuellt även kan ha kollat upp om några bloggar hade uppdaterats. Jag
minns inte, blir ju så yr av allt jag läser.

Sedan bytte jag över till franskaläxan. Nu har vi minsann kommit riktigt långt med grammatiken! Skulle jag nu hamna i en passionerad diskussion med en fransman skulle jag enkelt kunna
berätta om till exempel min barndom, fast än så länge i presens, då jag ännu inte lärt mig
att böja verb i andra tidsformer: När jag är liten gillar jag att bada om somrarna. Jag har på
mig en rosa baddräkt med bubblor och mamma gör ost-och gurkmackor åt mig och min bror.
Sedan åker vi hem och tittar på Bolibompa.

Efter ytterligare några timmar började min ögon stocka sig och det var dags att inta sängläge, tillsammans med en riktigt bra godnattsaga.

Under min sista vända till toaletten passade jag på att ge matryoshkan en godnattpuss och
hon blev alldeles röd om kinderna. Gulligt.

1 kommentar:

  1. Mysiga bilder av en mysig dag! Kul att franskan går så bra, snart kanske vi börjar skriva på franska till varann? ;)

    Bisous

    SvaraRadera