10 april 2011

Godmorgon solsöndag!

Vilken perfekt söndag att vakna upp till va! Idag skulle jag kunna göra ALLT som jag har kvidit efter under hela veckan, som att till exempel promenera Djurgården runt, ta en evighetsfika på en UTEservering, möta upp en klunga med vänner, käka både sen-och långlunch, kanske ta med maten till parken, studera naggande fåglar och prata strunt.

Sedan skulle jag kunna komma hem och undra vad i hela friden jag mer vill göra?! Livet är ibland så svårtuggad. Vad har jag inte gjort på en söndag som jag mer skulle vilja göra på en söndag?

Låt mig tänka.

Jomen jag kan även passa på att dra en till fika när jag ändå är igång, och sedan kan jag kanske ta itu med tvätten av bara farten. Enkelt va! Egentligen har jag inte tvättid förrän på torsdag, men vad gör man inte när tiden bara rinner över glaset - jo man äter upp den!

 - - - 

Det här är alltså det NI skulle kunna göra - mig en tjänst.
Själv har jag annat att ta itu med, som ett gäng med böcker som snällt står i kö och väntar på att få bli lästa. "Ni bör nog ta nummerlapp" säger jag. "Så att jag vet vem av er alla som var först."



Jag försöker sitta med näsan i böckerna. Tystnaden är kompakt. Inte ens elementet vill gurgla lite vatten för fridens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar