18 maj 2011

Bonne Maman, très bon bonbon

Ända från Frankrike flögs denna påse nyligen till mitt hem, fylld med hemligheter.

Marion frågade nämligen mig om hon skulle köpa med sig något från en matbutik. Ja! Köp
vadsomhelst, tyckte jag, det spelar ingen roll vad - överhuvudtaget allt som är från Frankrike
räknas som ett bra köp. Och resultatet blev några små söta kakor.

Märket Bonne Maman är motsvarigheten till svenska Mariekex, skulle man snävt kunna säga.

Sådant här står tydligen i skafferiet i var och vartannat franskt hushåll. Och så nu även
i mitt hushåll, då förstås.

Givetvis blev jag väldigt glad. Tack så mycket, mina kaffepauser känns genast mer romantiska.

1 kommentar:

  1. Fina förpackningar! Allt blir liksom så fint när det står på franska... :)

    Kram

    SvaraRadera