27 juni 2011

Inventering #två

En kväll gick vi inventerare iväg på en uppsluppen personalfest. Hungriga som vargar och
alla andra vildsinta djur tillsammans hamnade vi slutligen på söder.

Där letade vi oss till denna restaurang

för att skåla och äta. Mest äta.

Sedan inföll natten på årets längsta dag, som var gjort av ett ljus av sitt särskilda slag.
Och jag som har ett extra hjärta till övers för sommarnätter och himlen, fick mig en
vacker godnattsaga till fots.

När vi inte fotade vyer, tog vi kort på varandra

samtidigt. Metafoto! ropade Minna. Jag smålog för mig själv.

Mörkret tätnade

och staden drog ihop sig till en ljusskygg silhuett.

Så småningom blev himlen över Slussen så blå så blå. Det började bli dag fast det knappt
hade varit natt. Magiskt.

Någon hade satt upp denna lapp. Magiskt?

Gatorna smalnade så småningom av

för att bli till det kvarter där jag bor. Godnatt och godmorgon.

1 kommentar:

  1. Den restaurangen har jag varit på! :D Har för mig att det var gott, men vi hamnade bredvid en möhippa så vi hörde inte vad vi sa till varann på hela kvällen tyvärr...

    SvaraRadera