16 juni 2011

WTF, IRL då? Äh, FTW.

Jag vet inte om det är ett allmänt problem eller en personlig insikt, men jag har en del svårigheter med att skriva texter som är längre än en A4. Skriver jag mer tappar jag tålamodet, blir rastlös, kokar kaffe och studerar döda flugor i kramptillstånd mellan fönsterglasen. Det känns som om det jag vill säga, det säger jag på högst en A4-sida. Snipp snapp.

Det är ingen bra referens - att bli fåordig efter ett par rader är som att säga att man är mätt redan vid förrätten. Men så antar jag att mina skrivsvårigheter bottnar i inflytandet från
bloggandet
och sms
och twitter
och brb-förkortn. 
och facebook walls
och kom-ihåg-listor
och tvättestugelappar
och ristade initialer på träd
och experimentella enstaviga singelordsdikter
och alla andra trehundrafemtioentusentvåhundratjugotvå kommunikationskanaler
i kortform.

1 kommentar:

  1. Ja, vi övas ju inte direkt i att lägga ut texten i dagens samhälle. Jag har iofs svårt att hålla mig till maxantal tecken i skrivövningar mm...

    Tack för ditt trevliga mail, ska svara så snart jag hinner - blir nog efter helgen då vi ju har dop och övernattningsgäster.

    kram!

    SvaraRadera