16 juni 2011

Fjorton foton på tolv dagar

Det var en vacker dag, som uppgjord för goda ting.

Minna kom över för att insupa vin med mig.

Det blev även mat, på skär rosémage. Det var Julias recepttips, som i andrahand kan
ha blivit något modifierad. Huvudingredienser: sallad, quinoa, halloumi, dressing.

Vi satt länge på min balkong och pratade om förgätmigej och livets bästa år och sådant
tjafs, ja ni vet - insiktsfullt tjafs. Sådant tjafs som ger en magiska krafter, såpass att det
känns som om man skulle kunna trycka på underifrån för att lyfta upp hela himlens lock
i ett enda tag.

Men sedan vaknade jag upp till en annan dag, och det där med vinet, himlen och magin,
det kan man säga att det var lite som bortblåst med hjälp av ängens luddiga vindar.

Det blev sedan dags för kalaspicnic.

Mikaela fyllde år och öppnade kalasstora paket.

Sakta gick solen ner och jag passade på att svida om till nya äventyr.

Som gick längs med den joggingrunda jag brukar ta. Med sänkt fart hinner man upptäcka
så mycket mer.

Bland annat lade jag märke till att det var så grönt att jag såg rött.

Såg Vendela gjorde jag med. Hon satt bredvid mig.

Det var på Vurma

i sällskap med Minna

och soliga träd.


Sedan tog dagarna slut på foton.
Inte för alltid förstås.

2 kommentarer:

  1. Jättefina foton, som vanligt :) Och jag ville bara säga att jag minsann också vill dricka vin på din balkong någon gång! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Vendela! Självklart ska jag presentera dig för min balkong en vacker dag:)

    SvaraRadera