16 juli 2011

Och så en rosdoftande handkräm


När det kommer till min sängplats så saknar jag att ha ett sängbord. För just nu ligger böckerna djävulskt mörka och inklämda bland sladdar och dammråttor, och jag känner mig inte alls särskilt rättvis gentemot deras anseende.

Jag tänker mig ett sängbord där jag kan stapla upp böckerna på välrenommerad hög. Så kan jag även ställa dit mitt så kallade läppcerat, och så skulle jag kunna ha ett glas med vatten stående utifall jag blir akut dricknödig under natten. Och så kan jag dessutom ha en liten vas med någon sofistikerad blomma som lutar sig lite spetsfundigt över böckerna, och så ställer jag även dit en rosdoftande handkräm, och så slutligen ett inramat foto på en make med son och deras 10-kilos gädda till fångst.

Ja, sen ska det nog kännas bra att gå och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar