15 juli 2011

Kejsarens nya galonisar

En läsare undrade om jag totalt hade glömt av att det var Frankrikes nationaldag igår. Självklart inte, svarade jag då. Det skulle ju vara som att missa städa rent sin hamsters bur och bara låta hamstern dö i sin egen smörja, och man är elva år och det brister så många knoppar att man låser in sig på sitt rum och skriver "Kära dagbok", följt av sju sidors text och en hel radda 24-fotorulles-urklipp på sin hamster ur en och samma vinkel.

Jahapp. Så var det med det. Och nu börjar solen skina här utanför, det är ett sådant sken som talar om att mina galonisar till kläder är helt fel. I morse när det regnade var jag möjligtvis av trendfaktor, men nu känner jag mig mest som Kejsaren utan sina kläder. Eller ja, jag är ju påklädd, men anpassad för fel kontext. Ni förstår nog.

2 kommentarer:

  1. Du är rolig du... Hur kommer du på alla finurliga liknelser? :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Eh jag vet faktiskt inte, de bara kommer:) krams

    SvaraRadera