14 juli 2011

Gudfaderns häftklamrar

Kom här så ska du få sota för dina misstag, säger han och sträcker fram en häftapparat mitt framför näsan på mig. Lägg ditt finger emellan, fortsätter han och jag tittar upp på honom med förvirrad uppsyn. Jag hänger inte riktigt med, tror för en sekund att han citerar en replik ur en hårdkokt thriller, en sådan som består av två obskyra kompanjoner i anonyma trench coats, i ett mordsvart förhörsrum med en blek glödlampa som enda ljuskälla. Tänk Al Pacinos uppluckrade stämband i Gudfadern, fast i Beck-miljö. En ångkokt svenneversion. Jag har förresten aldrig sett Gudfadern.

Jag frågar om han mår bra, min kollega. Han svarar, mischet bra! Sedan lägger han ifrån sig häftapparaten och går iväg för att assistera i rummet intill. Ibland hör jag honom ropa mitt namn, och jag svarar, va? Mischet bra, svarar han.

3 kommentarer:

  1. "ett mordsvart förhörsrum", sjukt bra!
    Såå, du tycker jag ska skaffa flickr? Jag finns där nånstans men jag fastnade aldrig. Pysslar med Instagram i mobilen istället och där finns mina idolers sidor också :)
    (Idoler haha, man skulle kunna tro att jag är 12år..)

    SvaraRadera
  2. Vet inte vem du är men skriva kan du.

    SvaraRadera
  3. Tack Vendela! Instagram är väl iPhone-relaterat, kanske därför jag inte tänkte på att det nog funkar lika bra som platå för den som fotar fint.

    A, vet inte heller vem du är men tackar ödmjukast för din kommentar.

    SvaraRadera