9 juli 2011

Spegelbilden jag

Kanske inte en spegelbild, men föreställ er allt det andra runtomkring.

Om kvällarna händer det att jag förvandlas till en spegelbild av mina grannar, då jag sätter mig på min balkong, med en kopp kaffe och en bit choklad vars omslag ligger öppnat som om det vore en idoldyrkan. Sedan går timmarna och skymningen kliver långsamt fram, ett steg i taget, och jag läser och trädkronorna vajar till som om de plötsligt blir uppspelta av molnen på himlen, som ser ut som fladdermöss och elefanter och hjärtan. Ibland åker också en buss förbi. Annars är det mestadels tyst, tyst som i att en takfläkt ständigt brusar i bakgrunden, det låter som när havsvågor piskar in mot land. Jag befinner mig utomlands.

1 kommentar:

  1. Härlig beskrivning av en stilla kväll! Hoppas sommaren börjat bra och fortsätter likaså.

    Kram

    SvaraRadera