26 juli 2011

Uppehåll

Anledningen till mitt blogguppehåll beror till viss del på att jag har legat sjuk och inte kunnat skriva. Men så beror det även på händelserna i Norge, eftersom de ämnen jag vanligtvis skriver om här på bloggen känns aningen triviala och blasé i jämförelse med vad som har skett. Dock menar jag inte att man ska underkasta vardagens gemener, det är dem som vi oftast utgår ifrån för att kunna ansluta till helheten i vår omgivning. Det är även dem som vi, beroende på hur vi reflekterar, gör att vi kan relatera till större händelser som sker i vår omvärld. Också är jag medveten om att världen, förutom Norge, inte är i sin ultimata balans när det kommer till många andra pågående konflikter. Men när det handlar om förödande incidenter som står precis runt hörnet, så som terrorattentaten i Oslo och skjutningarna på Utöya, så känns vädret aningen vrångt att kommentera.

Mina tankar går till Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar