27 juli 2011

Bloggbilder, matkoma och luftballonger

Min mamma berättade för mig att när hon läser bloggar så läser hon främst de inlägg som består av bilder. Och hon är inte ensam om att tycka det, jag förstår henne. En bild säger mer än de tusen ord som man i första hand inte läser när man använder Internet.

Så framförallt till min mamma, men även till er andra. Några bilder.


En solig kväll för några soliga och regniga dagar sedan hamnade jag och Therése på Hermans
café för att glufsa buffémat tills vi sprack.

När vi sedan spruckit slank också kaffet ner.

Samtidigt begrundade vi den magnifika utsikten över fjärden nedanför, och i skyn såg vi
plötsligt några luftballonger lomma omkring, likt stjärnor natthimmel trädde de fram för
våra ögon. Eller likt växande kärlek trädde de fram. Eller ja, det finns många liknelser.

Det var under denna kväll som luftballongerna fick mig att i ungefär en veckas tid därefter
bara skriva om luftballonger och stjärnor och... och... och.

Har ni vägarna förbi Stockholm under sommaren så besök gärna Hermans, det är ett lummigt
ställe på söder, med internationell känsla, både i form av klientel samt utbud på buffén som
brukar ha olika teman, som t ex mexikanskt eller indiskt. Dessutom finns där en massa goda
bakverk och fin utsikt mot vattnet, över i princip hela Stockholm.

Minus är att det givetvis är fullproppat med folk, samt att stället inte har några alkoholrättigheter.
Men det har ingen än så länge dött av.

När vi sedan snackat bort maten ur våra magar började himlen se ut som hettat smör i stekpanna,
och vi skiljdes snart åt efter både matkoma och ballongfärd.

2 kommentarer:

  1. älskar dina liknelser! "hettat smör i en stekpanna", briljant!!

    när jag kommer till tjockholm igen måste vi ses! behöver lite vero-sällskap!

    SvaraRadera
  2. Men tack Vendela, du är också briljant! Ja, se till att snart återvända så att vi kan utbyta gött sällskap!

    SvaraRadera