29 augusti 2011

Min idé

För ett antal år sedan sökte jag in till en konstskola genom att skicka in arbetsprover enligt skolans anvisningar. Ett av arbetsproverna gick ut på att ta fram ett tuggummi som hade en speciell egenskap som man skulle visualisera i grafisk form via förpackning i en affischserie.

Min idé var att marknadsföra tuggummin med vitaminer.
Nyligen såg jag plötsligt en tv-reklam, om tuggummin med vitaminer.
Jag kom aldrig in på skolan.


Slutsats:
1. min idé blev snodd /
2. min idé var inte bara min idé /
3. min idé har funnits sedan urminnes tider, med ursprung i USA /
4. min idé var ingen idé, den var tvärtom - ett plagiat
5. jag blev därmed diskvalificerad från skolan,
6. men egentligen var min idé faktiskt riktigt grym
7. med en nypa salt mätt.
8. jag är inte paranoid
9. i själva verket inte alls paranoid
10. eller bitter.
11. jag gillar alla
12. också fred på jorden.

1 kommentar:

  1. Meh, vad fräckt! De snodde din idé! Precis som i reklamen med barngräsklipparen!

    Kram

    SvaraRadera