6 september 2011

Så hinner du med Fitnessfestival på 3 timmar

Kistamässan anordnade nyligen ett träningskonvent vid namn Scandinavian Sport & Fitness Festival. Jag var till en början hemskt biljettlös och egentligen inte särskilt intresserad av att gå på denna tillställning.


Ända till jag plötsligt fick tag på en fribiljett, och jag packade hastigt och krafsigt ihop tunga träningsväskan för att tidigt bege mig ut i ett ännu sovande söndagsstockholm, i vild jakt på
dansklasser.

När jag slutligen kom fram efter några tunnelbanebyten stod Marion på plats och väntade,
efter att redan ha kickat igång dagen enligt dansschema. Vart har du varit?, frågade hon mig
veteranmässigt och log.

På tal om schema - så här såg söndagsprogrammet ut för en av de två salarna.

Förutom att Gunnar och Camilla skojsades lite var de lika träningsfräscha som resterande
deltagare.

Mellan dansklasserna strosade vi omkring bland diverse montrar, drack gratis energidrycker
och lyssnade till våra ekon - det var lite tomt på deltagare på konventet. Men så var det även
första året som det hölls.

Ända från New York - det här är Marvin Foster JR som var en av dagens presentatörer.
Sist jag tog en dansklass för honom var i vintras på NIKE-konventet

som inte direkt kan jämföras med denna något mer magra händelse. Men så kan även den mindre
skalan ibland också vara trevlig. Det är oftast då som man får chans till att reflektera över
tillvarons beskaffenhet. (För att hårdra med en metafysisk parallell.)

Det här är Ida som jag frekvent brukar stöta på, även på den 'vanliga' träningen på gymmet,
under till exempel en alldeles alldaglig måndag.

Om man var riktigt vågad kunde man även testa att slänga sig runt en strippstång och pröva på
den 'nya' träningsformen stripaerobics. Men det var inte riktigt min grej - ska man göra det så ska
man göra det ordentligt, utan trendriktig täckmantel så att säga.

Sedan slog klockan lunchdags och jag tackade för mig och tog mig hemåt, tre timmar senare och
tre dansklasser rikare. Kompakt festivalträning younameit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar