7 december 2011

Julkalenderglöggpianotangenter

När jag kom till jobbet idag stod där en julkalender från chefen och väntade på mig. En julkalender! Jag som inte har haft någon julkalender ända sedan Ture Sventons jul gick på tv. Det måste ha varit över 100 år sedan. Åtminstone över tjugo år sedan.

Eftersom idag var den första dagen som jag jobbade i december månad fick jag därför öppna alla luckor, från 1a till 7e december. Sju chokladbitar! Rena julafton.

Minna åt också choklad idag. Och hennes övertygande fäbless för flamingos fick mig att till och med skriva om flamingos i min senaste tenta.

När klockan närmade sig lunch smög sig solen fram och dammade av våra vinterkalla anleten.

En av favorithögarna på jobbet. Mest för att de litterära epokerna är samspelta i svart.

Hilda drack kaffe, hjälpte kunder och fnissade framför 9gag.

Efter jobbet slängde vi på oss mössorna och tog tunnelbanan till söder om söder om väst.

Där, någonstans i en lokal till en krokig gata började vi med att dricka glögg och nafsa julgott.

Dock var vi inte där enbart för glöggens skull, utan huvudmålet bestod av en utförsäljning av retrotyger.

Minna fingrade på långa pianotangenter. Grafiska mönster på tyger, på inredning överlag, kräver nog ett hem med bestämd personlighet.

Jag hittade en snäll variant, vit med vitt mönster - en bordsduk har jag tänkt mig att det ska bli, så snart jag hinner sätta synålen i tyget.

Efter glögg och tyg var det dags att kliva ut i den nålvassa kylan för att åka hem och lyssna på mina gurglande element. Och därefter sova.

1 kommentar:

  1. Wow, julkalender på jobbet, inte illa! :-) Kul med tyger, jag kan inte sy så jag aktar mig för dylika utförsäljningar...

    Kram

    SvaraRadera