9 juli 2012

Viloläge sommar 2Q12



Nu när det är sommar känns det som om kroppen och hjärnan går åt olika håll. Och det slutar med att jag inte orkar hålla reda på varken kroppen eller hjärnan, de får helt enkelt göra som de själva vill, tänker jag. Det är ju trots allt ändå sommar, och när hösten sedan är här kan man i så fall ta de små busfröna lite hårdare i nacken, rycka tag i skinnet och bestämma att - nej, nu gör ni som jag säger! Nu går ni båda två och lägger er, hör ni det! Ja, även du hjärnan måste sova för att orka med morgondagen. Seså! I säng nu! Ja, jag kommer och pussar er godnatt, men först måste ni borsta tänderna.

Men när det som sagt är sommar och när både kroppen och hjärnan får göra precis som de vill, har det med andra ord blivit dags för semester. Därmed kommer jag nu att låta den här bloggen vila, för att åter vara tillbaka den 30 juli.

Och då väntar bland annat en chokladrecension skriven av en gästrecensent, också tänkte jag blogga om upptäckten av en fransk ost-idyll i en svensk småstad. Utöver detta kommer som sedvanligt betraktelser om himlen, grannen, månen och solen att puttra ut i den lilla skrivrutan.


Trevlig sommar!

/Libfina

2 kommentarer:

  1. Ja ibland behöver man en liten paus! Jag skriver också mycket mer sällan nu på sommaren, har blivit fler inlägg i min pysselblogg av nån anledning... Tack för fina kommentarer, ja de efterrätterna var nåt extra... Ångrar lite att jag inte tog chokladmoussen för den var himmelsk! *note to self - ta alltid chokladen*

    Hoppas du har en skön sommar, kram!

    PS Du skrev att du är lektör, vad innebär det? Du kanske kan blogga om det! :D

    SvaraRadera
  2. Precis det är skönt med paus, men man känner sig snabbt ganska tom - ens alter ego saknar en! Eller om det är tvärtom :) Det är alltid trevligt att både läsa och kommentera på din blogg, den är mysig och känns tillgänglig för de flesta, med eller utan trädgård och barn!

    Ja ta ALLTID chokladen, oavsett form och andra söta lockelser!
    Tack sommaren har varit skön, precis som din också hittills verkar ha varit,
    kram!


    - ja, det kanske vore en idé att berätta om vad jag egentligen håller på med :)

    SvaraRadera