16 september 2012

Hösttips och trix

Som en del av er kanske inte vet är hösten min favortårstid. Om hösten blommar jag ut lika mycket som de sprickfärdiga vattendropparna på näckrosens yta. Jag mår helt enkelt allra bäst om hösten just för att luften utomhus har en särskild tyngd som bidrar till lugn och eftertanke.

(bla bla bla)

... 


Under denna årstid börjar jag experimentera hejvilt i mitt leverne. Till exempel fick jag alldeles nyligen upp ögonen för champinjoner. Jag som aldrig har varit särskilt förtjust i sådan föda som lever på dött organiskt material.


Emellanåt håller jag mig inomhus där jag läser böcker och äter jelly beans. Eller belly jeans, som jag jämt råkar haspla ur mig. Eller belly jellys, som Minna så festligt säger!


På tal om Minna - här har vi henne, och även Annie i ett magiskt ljus under en drinkkväll som också hör årstiden till. Att sitta inomhus och insupa sällskap under tusen kandelabrars ljus.


Till hösten hör även halvmarathon. En halv mara verkar mycket enklare att springa än en hel såklart. Men allra enklast är nog att stå och titta på, och vill man känna sig desto mer hurtig kan man alltid se till att promenera i samma takt bredvid någon efterklunga som gåspringer med sina släpigt törstande steg.

 
För mig handlar även hösten om alla kontraster som formas av det skarpa- men ändå dämpade solljuset. Dessa kontraster avnjuts bäst ovanifrån; från en bro, trädkronor eller på en flygande fågels rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar