10 september 2012

Kaffe, kanelbullar, morotskaka, flädersaft, muffins, hallongrottor, blåbärspaj, kolasnittar, te, kokostopparmazarinerbiskvierbondkakordrömmar


Igår var det inte min födelsedag, men nästan.


Jag träffade Sophie över en fika.

Innan vi möttes upp hade Sophie tillbringat sin söndagsförmiddag i Vinterviken där hon hade jobbat i trädgården. Själv hade jag vaknat och tagit en liten promenad mot söder, över Västerbron, i höjd med den kupolformade hösthimlen som slutit sig tätt och molnmjukt om mitt huvud.


Och det var inte vilken fika som helst, jag fick nämligen en god fikapresent!

En bok.

A Spy in the House of Love (1954) är skriven av fransk-amerikanska Anaïs Nin som anses vara en av de första och bästa författarna av kvinnlig erotik.


Men vänta nu ett tag! Jag tyckte mig nyss skymta något alldeles speciellt...
Låt oss zooma in i bild:


Nej, det var inte det jag menade.


Exakt! Just detta!

Ser ni att Sophie nu läser Fågeln som vrider upp världen, av Haruki Murakami!

Ååh tack du finaste och allra bästaste favvoSophie för att du tar dig tid till att läsa en Murakami-bok. Jag känner mig ärad. Mycket ärad.

xoxo

2 kommentarer:

  1. Nästangrattis på din nästanfödelsedag! Fin bok, känner igen Penguinmärket.

    Nu blev jag fikasugen, får nog bli en kopp te! :)

    Kramis

    SvaraRadera