16 oktober 2012

Jag vill bara dra täcket över huvudet och sova

Ligger i min säng och fifflar med mobilen så mycket att den snart växer fast i min hand, smälter och bildar mobilhud. En portabel telefon, en handsfree utan free hand. Hemligheten med mobilen som håller mig vaken stavas Blocket.se, som sakta gör mig vek och blek. Hetsen. Jakten. Kring alla de ljudlösa rösterna som har en lägenhet att hyra ut.

Eller för en mänsklig peng:

Ett rum på 15 kvm. Med möjlighet till förlängning - av toaletten på gemensamt utrymme: "Jag och min katt Sixten är i behov av sällskap, ser gärna att DU är en öppen och social person som kan tänka dig att hyra källaren från måndag kl 17.00 till fredag kl 09.30".

Endast sökanden med bild prioriteras
Du ska ha fast inkomst
Två månaders hyra i deposition
OBS! Dusch finns i närmsta badhus 200 meter från lägenheten
I hyran ingår varmvatten och sophämtning
Ej kök, men stormkök finns att låna hos granne
Nära till naturområden och trevlig liten pizzeria två stationer bort med tåg
Du ska vara rökfri, djurfri, barnfri, partnerfri, pollenfri
Skriv och berätta lite om dig själv...


Hej!

Jag vill inte behöva flytta,
jag vill bara dra täcket över huvudet och sova.


2 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Vet precis hur du känner, de där Blocketannonserna gör mig rädd för mänskligheten. Vissa verkar tro att en inneboende är samma sak som en husa. Läste en kvinna som ville ha en inneboende i sin etta, som skulle hålla ordning åt henne i lägenheten och se till att hon kom upp på morgonen och passade tider...hjälp! Ville hon kanske ha hjälp att torka sig efter toalettbesök också?
    Men ge inte upp hoppet, ibland lägger "normala" också upp annonser!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du ser - jag orkar inte längre bli förvånad! Detta börjar till och med bli ganska intressant, lite som en sport att jaga de mest säregna önskemålen bland vissa uthyrare, så pass att jag nästan glömmer av varför jag ens är inne på Blocket, heh.

    Tack ska du ha, håller fortfarande hoppet uppe, än har inte alla löv fallit från träden.

    SvaraRadera