1 oktober 2012

Jag vill till Lövlandet

Det allra bästa med hösten tycker jag är när man kan springa genom stora lövhögar så att det sprakar som i ett försynt fyrverkeri. Sparka lite med foten och se hur de färgglada löven rinner av ovansidan på stöveln, böja sig ner och fånga upp en hel lövbukett i famnen, lägga huvudet på sned och låta kinden snudda vid löven som om de vore ett litet knytte som man värmer hjärtat med.

Men än så länge har jag inte sett röken av några löv. Jag saknar löven, letar efter dem med ljus och lykta. Tror mig ibland kunna se spår av löv på marken men som istället visar sig vara en fjantig liten guldpeng som ger mig hopp - en onödig illusion!

Med sänkt huvud promenerar jag misslynt vidare, fortfarande sökande efter de älskade löven.

 

Men nyss låg där ett mail från S i min inkorg. Med denna bild bifogad, vilket ger mig en våldsam undran: vart befinner han sig någonstans? Vart hittar man alla dessa löv?

I Lövlandet?

Och hur kommer man i så fall dit?!

2 kommentarer:

  1. Mystiskt indeed! Har S skakat ner löv från träden med flit kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja jag frågade om det, men näe inga trädskakningar. Fick dock det goda rådet - att hålla ögonen öppna.

    SvaraRadera