2 oktober 2012

Crème de la crème

Jag har nyligen fått en exklusiv present, något som jag aldrig tidigare har haft på mitt nattbord.

Jag har fått en handkräm.

Till skillnad från kroppskräm har jag, genom att noga iaktta hur andra gör på TV och så, lärt mig att man inte hur som helst klämmer ut handkräm i handflatan och smetar ut den över hela handen i ett enda drag.


Handkräm trycker man snarare försiktigt ut på handryggen, precis invid tummen prickar man ut den i en osynlig liten triangel, med tuben aningen på snedden.


Sedan duttar man med fingertopparna (pek- och långfinger), i den lilla krämklicken, precis som om området under krämen vore en erogen zon.


Därefter börjar man att mjukt massera in fingrarna med handkrämen, en efter en.


För att vidröra, trycka till lite lätt med fingerspetsen på den känsliga huden mellan fingrarna, innan man drar sig vidare uppåt mot handryggen.


Väl på topp gnider man långsamt med handen över hela ovansidan, fram och tillbaka med lugna svepande rörelser.


Slutligen skjuter man försiktigt in handen under handflatan för att ordentligt komma åt de avslappnade punkterna - där masserar man länge och väl in resterande handcrème.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar