7 november 2012

Cheer cherry!


Sitter och smuttar lite skälmskt på Cherry Coke som min polare Vendela fint nog introducerade för mig. Den smakar typ välkomnande och rumprund sådär, kanske att jag även får associationer till något som påminner om spetsad Coca-Cola på grund av den markanta körsbärssmaken.

Fast i ärlighetens namn trodde jag aldrig att jag skulle falla för den här drickan, men så gjorde jag det till slut på samma överraskande sätt som när man säger: jag trodde aaaldrig att jag skulle sätta mig vid skolbänken igen... eller: jag trodde aaaldrig att jag skulle gifta mig... jag trodde aaaldrig jag skulle ta körkort... /skaffa barn/flytta utomlands/vara med i en dokusåpa... och så vidare.

Annars?

Jovars, nyheterna här går på repeat. Eller snarare är det Obamas tal som spelas upp om och om igen. Men inte gör det mig något eftersom håren på mina armar reser sig upp och jublar minst lika mycket som den amerikanska publiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar