24 november 2012

Wannabe TV

Under de senaste åren har jag inte haft tålamod nog att fastna för någon intressant tv-serie. Men detta grämer mig då jag så gärna vill vara en i gänget.

Jag vill också följa något på tv!

Skynda mig hem från träningen lagom till 21-snåret, halka fram kvällsmaten framför tv:n, hinna duscha av mig svetten under första reklampausen, lägga ett wordfeud-ord under andra och borsta tänderna under den tredje.

Dagen efter vill jag kunna prata om tv-serien både innan och utan, som om den vore en person jag vore gift med. Jag vill vara min tv-serie, vill relatera till karaktärerna, analysera budskapet - diskutera sensmoralen, se till vår samhälle och peka på problemen.

Precis på samma sätt som jag gjorde när jag följde Sex & The City.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar