30 november 2012

Under de senaste veckorna har jag...


Tagit farväl av den stora himlen utanför mitt fönster innan jag packade ner mina saker och flyttade till andra himlafina trakter.


Minna och jag provade Geishas senaste choklad i sortimentet, den så kallade "Geisha Dark". Diss tyckte vi men tryckte i oss den ändå. Geishachoklad ska inte vara mörk, då försvinner smaken av den goda hasselnötsfyllningen, och går tvärtemot vad varumärket själv säger sig vilja framhäva som essensen med sin produkt: "Den mjuka och krispiga hasselnötsfyllningen som är kärnan i Geishachokladen har nu fått ett överdrag av fyllig mörk choklad."

Betyg LL


Dessa söta dockor dök fram mitt bland allt flyttstök. "Guatemalan Worry People" kallas de för och är lika stora som 1/3 av mitt lillfinger. I den lilla asken låg en liten visdomslapp med en text som lyder:

"Here are some tiny people for you to keep
So you can have a good nights sleep
Put them under your pillow when the day is through
and let them do all worrying for you"



Min vän Therese som bor i Göteborg var på besök hos mig över en helg och hade den goda smaken att introducera en ny ost som jag aldrig har provat. Hon kallar den för fisost... Dock handlar det bara om själva doften. Testa den, jag lovar den är jättegod! Minns tyvärr inte vad den heter, men det är en orange förpackning som finnes i havet bland delikatessostarna.


Jag har även hunnit med en och annan fika. Här med Annie på Saturnus Café som förutom att sälja världens största kanelbullar, även serverar varma drycker ur universums största koppar.


På bordet här hemma står en lavalampa. Den är helt underbar! Lite meditativ och mysig med hur den bildar olika figurer som en massa jättar och troll. Och sen plötsligt spricker allting upp och blir till stora monster och planeter och sånt.


En annan dag skulle jag och Minna gå på Stockholms Filmfestival. Men vi var lite sena till filmen och fick därför inte komma in i salongen. Istället ställde vi oss och poserade framför den fina toalettspegeln på Grand, nöjda efter att ha fått plåster-på-såren-vouchers.


En kväll när jag var ute på promenad gick jag förbi en korvgrill. Och det var inte vilken korvgrill som helst, det var en Edward Hopper-liknande vy!

Sedan har jag gjort ungefär det ni också har gjort: jobbat, ätit, sovit, läst bloggar och fått småpirr i magen över pepparkakornas och lussekatternas invasion i var hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar