23 februari 2013

Dag-bok-skrivande

Ibland är det bra att ta en paus, både för att få perspektiv på saker men också för att prioritera om för ett tag.

Skapa en mellanrad, ett andningshål och se rytmen från ett annat håll.
Lägga tonvikt på ett speciellt livsstycke, och sedan återvända till det förra.



Den här bloggen har varit en fin närhet och inspiration till mitt skrivande. Dels för att jag vet att ni finns här och vill läsa, och för att jag trivs med att plira ner text och bild närhelst lusten faller mig på – och veta att jag inte är den enda som läser detta. Jag skriver för någon, det finns ett syfte.

Jag har aldrig kunnat skriva dagbok, eftersom jag inte vet vem texten ska rikta sig till. Det finns de som trivs med att skriva dagbok, som mår bra av det och som gillar att titta tillbaka på sina dagar och år. Men mitt dagboksskrivande slocknade så snart jag började, tänka på meningen.

Eftersom jag nu är inne i en period där jag vill utveckla och satsa på mitt skrivande ännu mer - hänge mig helt åt den långsiktiga texten, behöver jag ta en paus härifrån för ett tag. De andra skrivprojekten ska få lite större fokus. Fler mellanrader i vardagen, både för bloggens, eran och min egen skull.

Men jag är snart tillbaka, förr eller senare.

1 kommentar:

  1. Hej! Har ju varit väldigt dålig på att läsa på sistone, och även på att skriva - kan inte helt bestämma mig för att sluta så för tillfället är det nåt inlägg då och då, som väl knappt nån läser, men men. Du gör säkert rätt i att ta en paus, spännande med längre projekt! Lycka till!

    Kramar

    SvaraRadera