2 december 2009

flödestext

Så blir du lycklig.

Jag kan inte komma på något att skriva om. Helt lost. In space. Kevin Spacey. Det enda jag tänker på är lycka, och ordet legitimt. Vad var det som jag igår sa var legitimt?

Jag måste skriva, kommer bara inte på vad. Bloggen skriker efter outfits, nej bloggen skriker efter inlägg menar jag. Bloggen skriker efter inlägg, krönikan väntar och essäerna suckar. Åh, så svårt. Kanske ska jag skriva om melankoli, om lycka, om blogg, om outfits, om smultrisar, om stockholm, om kärlek??? Vad ska jag skriva om?

Komma på. Nu. Behöver kanske bara ta en paus. Vila mig lite från språket.


Pausa.


Leta efter fräcka ord att slå upp i ordboken. Såna jag inte riktigt hänger med i. Såna som jag hör uttalas på tv. Som jag inte förstår mig på. Orden alltså. Kan jag då verkligen författa om jag inte förstår vissa ord?

Författare, förresten.
Stort ORD.

Vad ska jag skriva om? Kanske om hästar, kossor, prassliga löv, bris som smeker hår, sol som värmer med sin handflata, varm sand mellan tårna. Salt i håret, drinkar i havet. Drinkpinnar bakom örat, barhäng, bordsvält.

Svält
Svälta, folk bantar ner sig.
Inte som barnen i Afrika, men nästan.
För mycket av det goda. Vi i-landisar som ständigt söker svar.

Kosmopolistisk syn. Behöver vi det? Vad behöver vi?
Få tänka, tömma ryggsäck på matsäck?

Vad ska jag skriva om?




A text flow about everything and nothing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar