8 januari 2010

johannes tröjan

Min klasskompis hade på sig en stor och jätteyllig tröja idag. Vi andra klasskompisar satt och frös bittert samtidigt som vi kastade förstulna blickar på klasskompisen med den alldeles övervarma och säkert jätteunderbara tröjan. Tröjan var en oversize, stor i modellen, ganska maffig, gråbeige och stickad i typ kabelstickning. Den såg alltså ut att antingen vara en second hand-saga eller tillhöra hennes pojkvän, kanske till och med pappa. 

Tröjan visade sig vara Johannes Brosts gamla trasa. Eller för Johannes var den säkert inte gammal och på min klasskompis var den ju fashion. Hur hon fått tag i den är en snäv historia som kort kan sammanfattas i att Johannes för länge sedan glömde den på en dåvarande inspelningsplats, vilken var hemma hos min klasskompis mamma.

Men hör ni, det är Johannes Brosts tröja! Kanske har den en gång hängt i hytten på båten i tv-serien Rederiet. Och kanske har den någon gång smusslats in på Dramaten.

Nej nej, vänta!

Kanske har Johannes faktiskt hälsat på Mikael Persbrandt när han haft den på sig. Hälsat på honom med en ryggdunk och samtidigt råkat gnida sin tröja mot Mikael.

Detta mina vänner, detta är historia så det ryker om det i alla läroböcker!

Min klasskompis har alltså på sig en tröja som Johannes Brost en gång har ägt, och kanske har Johannes någon gång där innan haft den på sig när han ryggdunksgnidit sig på Mikael Persbrandt.

Ohhh!

Eller vänta vänta!
Kanske. Är. Det. Till. Och. Med. S å å å att... Johannes Brost möjligtvis någon gång under en filminspelning haft på sig tröjan när han ryggdunksgnidit sig på...
Brad Pitt!


GAHH!


Pust...

Jo jag håller med, det känns aningen bisarrt. Men för första gången i mitt liv har jag gått och blivit attraherad av en tröja.






Today was my class mate wearing a
thick old-fashioned sweater. It turned out that it had belonged to a Swedish actor. A long story.. Anyway, my fantasy told me that maybe this actor had worn the sweater when he shook hands and hugged another very handsome Swedish actor. Or maybe this actor with this sweater on has shaken hands and hugged Brad Pitt!? Oh, right now, with these somewhat bizarre thoughts I feel lot of attraction to this sweater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar