24 februari 2010

gina, har du krympt?

Det pratas en del om Gina Tricots nya ansikte. Alltså modell. Hon ska tydligen inte vara särskilt populär, folk verkar vilja ha tillbaka den förra modellen vars ansikte blivit starkt förknippat med varumärket. Ungefär som att Jennifer Aniston alltid kommer att vara en Vänner-Rachel.

Jag har inte brytt mig sådär jättemycket om vem som är modell för Gina. För mig är varumärket snarare starkt förknippat med fjortinsklungor som antz-stormar klädbutikerna genom att invadera provrummen minst fyra åt gången, smacka tuggummi på hög decibel, samt buffla fram i kopiöst stora bling bling-smycken och michelindunjackor.

Men idag fick jag faktiskt syn på Ginas nya modell. Hon klädde väggens halva yta till tunnelbaneperrongen. Söt var hon i ansiktet. Lite lik den förra modellen. Mer kan jag tyvärr inte uttala mig om, för kroppen den såg jag knappt skymten av.




The clothing label; Gina Tricot has for some years replaced their already slim model to a half-scaled variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar