18 februari 2010

goda nyheter!

Jag talade med min mamma på telefon idag. Hon sa att det knappt gick att gå utanför dörren där hon och resten av min familj bor, och värre skulle det bli till helgen då snön skulle erövra hela landet. Jamen va kul, utbrast jag och tryckte luren hårdare mot örat. Säg mamma, säg är det en meter vi talar om? Eller kanske två!? Säg, säg hur mycket snö som kommer komma!

Och knappt vi hade hunnit lägga på luren förrän jag dukade upp en festmåltid. För här ska firas för att det äntligen kommer lite mer snö, vilket innebär att våren och hoppet åter är snäppet längre bort från oss!





I spoke with my mum on phone today. She told me that the snow has invaded the south parts of Sweden. And this weekend, the whole country will be conquered by the snow. I can´t barely wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar