21 mars 2010

det färgglada guldet

Smaskens så länge jag längtat efter att få beta loss i hemstadens videobutik med godaste godisutbudet någonsin. Förutom godisbutiken 4Gott i Göteborg eller godisbutiken vid Hötorgets t-bana i Stockholm är denna butik här av högsta standard. För alla sorts älskare, för alla tungor, för alla smaklökar. Sura lökar som söta, som salta som fuktigt färska och mjuka.

Du märker kanske att jag är något fanatisk vad gäller lösgodis. Ge mig en öde ö och jag väljer godis som pryl. Ge mig en lunch och jag väljer godis som mål. Ge mig en partner och jag väljer godis som sällskap. Ge mig en morotskaka och jag väljer... Nej, jag vet inte. Både och, om man både får behålla kakan och äta den.





The colorful gold - candy it is! And here in my hometown there´s a terrific candy store, for all kind of taste buds. Give me a desert island and I choose candy as a survival gadget. Give me a partner and I choose candy to share my life with. Well, I admit I might be a candy fanatic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar