2 april 2010

glad påsk

När är det man säger glad påsk? Hela helgen kanske, eller var det möjligtvis igår, eller imorgon? Vilket som är påsken sig punktlig med vädret. Sol, vårbris och tomt på vägarna. Jag satte mig på ett fik för att läsa bok och njuta kaffe, men snart visade sig fiket vara det ställe dit alla begav sig som var kvar i stan. Så jag gick istället hem och bakade Rocky Roads. Definitionen för att baka i detta fall får bli; smälta choklad och blanda ihop med övriga ingredienser. Receptet finns här.

Nu sitter jag dåsig och ser i dimmiga chokladångor. Pluras program på kanal 8 är förutom maten som tillagas, en njutning i sig. Mauro Scocco är inte den jag tidigare föreställt mig. Honom skulle jag gärna vilja hänga med, han är ju kul.

Filar även på parisiska bilder jag tagit. P a r i s i s k a. Inte persiska. Några bilder kommer snart upp på bloggen, ska först bara tänka tillbaka och njuta lite. Ligga i min säng, lyssna på franskt smör. Krama om kudden lite hårdare samtidigt som jag erinrar mig stadens ansenliga anlete.





Happy Easter! Hope spring has arrived where you are. In Stockholm I felt spring breeze caress my cheeks when I went to sit on a café having a cup of coffee and reading.
And when I went back home I baked some scrumptious chocolate bars and then I layed myself in bed, hugged the pillow a little harder by the thought of mon amour Paris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar