16 april 2010

kärleksförklaring

Hjälp mig, jag äter så mycket choklad att det snart borde sätta sig under mina naglar. Brunt skit som lyser genom naglarnas oskuldsfulla kanter, fast det är inte skit, det är choklad och när du kommenterar mina skitiga naglar slickar jag i ren protest mina fingrar, en i taget. För att inte tala om händerna - de är alldeles brunfläckade och jag nekar starkt till brun-utan-sol-anklagelserna och bevisar mitt fläckfria jag genom att slicka på mina händer eftersom brun-utan-sol smakar långt ifrån choklad, nej det går inte ens att slicka på. Du ser på mig med en makaber min och jag lyfter upp handen och formar den till ett stopp-märke, men du misstar gesten med att tro att jag vill kasta skit på dig, vilket är det sista jag vill. Nej jag vill aldrig kasta skit på dig, jag vill slicka mig, om mina händer och äta upp all choklad och chokladrester som finns, för jag älskar choklad. Älskar.





Help me, I revel in chocolate
! I lick my fingers clean from all brown gagge, I lick my hands from brown mud, while you in pure horror stare at me, thinking I soon will throw up chocolate, drown myself with chocolate. So I put up my brown hand in the air in a geste to honor it, to honor you, because of handling my absolut chocolate-maniac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar