13 juli 2010

får jag lov att bjuda på en söndag


Under sen eftermiddag just som solen äntligen börjat titta neråt, kunde man bege sig ut på normalt vis - utan att abnormt mycket vätska läckte ut från kroppen, likt det sätt alla figurer i tecknade serier gör när de gråter så att tårarna sprutar. Med på bild har vi Therése och Patrik.


Rålis.


Patrik tog upp sin mobil och visade hur man ställer in språket till kinesiska, eller om det var japanska. Coolt, sade jag och tog ett steg bakåt av respekt för denna high-tech.


När en schlager-ensemble tog över baren flydde vi vidare.


Förresten Stockholm, du är banne mig vacker.


Vi mötte en solnedgång som limmade sig fast på träden. Splendid.


Och vi mötte denna hord som gluttade, ja ni vet själva vad. Vi gick också för att glutta lite final i världsmästerskap. Dock letade vi efter ett ställe där baren inte häckade med lika proppfull sangria som denna. Jag har ingen koll alls på fotboll, men har för mig att det gick ganska bra för Sverige mot Frankrike i semifinalen.


Snipp snapp snut så var fotbolls VM äntligen slut.




A super Sunday containing Therése and Patrik, a park view, Patrik´s high-tech cell phone
, our way to another bar, beautiful Stockholm, and a horde watching Fifa. I´m not that interested in football at all, but guess that Sweden took silver in the semi-final against France.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar