9 juli 2010

grannarna liksom

Utanför mig lever grannarna galningar. Det stundas större fest än någonsin för att fira att de äntligen har blivit frigivna sina jobb. Fyra veckors semester väntar. Sedan bör de vara mätta och belåtna och se präktigt sammanbitna inför kommande höst. Nya tag. Jah.

De tjoar likt indianer till en överflödig volym på den musik de spelar och några tjejer i sällskapet gapar sådär larvigt högt som man bara gör under någon promillenivå för mycket. Jag får en plötslig lust att skämmas för deras skull. Men just nu orkar jag inte bemöda mig med något sådant, så jag fortsätter istället med ett pågående kapitel i en Lagerlöf.




My neighbours and I are living in a parallel universe at this moment. They are partying under a blurred stream of sunset while I´ve cuddled up in a pile of duvet, reading
a Lagerlöf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar