15 juli 2010

lågtryck

På grund av att det råder högtryckssommar utanför mitt fönster och lågtryckstrafik på min blogg, tar jag nu en liten semester härifrån och återkommer om sisådär en vecka.

Tills dess kan du roa dig med att ta del av några delikata bloggtips:


Spiderchick.

Här aktiveras smilbanden på den som besöker bloggen. Med stor självdistans och ironi bloggar Spiderchick om bland annat sin spiderfamilj och om att bada badkar tillsammans med någon egentligen inte är så romantiskt som man tror.


Yurei.

Therése väver in lyrik och snits när hon skriver om sin vardag, om katten Jarl, om korvrök och om en midsommar där ormar blir till fjärilar och ståltråd till skelett.


Timjan & Akleja.

Inte gröna, utan regnbågsfärgade fingrar bär denna bloggare. Dyk in i hennes trädgårdsland och möt sagolika fingerborgsblommor och en gräsklippare som tar död på maskrosor.


Hanna Hellquist.

Hellquist berättar gärna om sig själv, om sin familj; om hennes mamma, Göran och kärleken till Frödings dialektdikter. Självutlämnande och humoristiskt.


Marion´s state of mind.

En fransyska som bor i Stockholm men som befinner sig i New York. Livet är bokstavligt en dans på rosor och tänkvärda tankar.


Underbara Clara.

Clara får mig att bums vilja flytta upp till Norrland, renovera om mitt kök till 50-tals pastell, baka kakor dagarna i ända, fynda på second hand och färga håret illrött.




Outside my window the heat is shining with its appearence and on my blog the traffic is quite sparse. Therefore I´ll take a mini vacation - be back in one week or so. Until then, check out my delicious blog tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar