7 juli 2010

stackars svacka

Nu har jag åter hamnat i en blogg, eller rättare sagt skrivsvacka. Jag känner igen svackan, för varje gång som jag ska försöka skriva lutar svackan sig över mig och väser hånande med en illa andedräkt. Det brukar inträffa när jag har skrivit ner ett par rader och jag märker snabbt att texten inte finner någon direkt snurr. Innehållet känns mestadels platt och tankarna tomma. Egentligen är de inte tomma men de känns bara inte passande, de känns mer som ett par tankar som flanerar omkring i något sorts överflöd. Som när man går på stan utan att egentligen ha några pengar.

Och när detta sker händer det att jag släpper greppet om tangenterna till datorn, synar texten kisandes på håll och tänker, nämen vad har jag egentligen skrivit?

Och så tänker jag nu. Så vi slutar där va.




I´m living in a writing dip right now. Everytime I start to write the dip seems to be hanging over my head, hissing with its bad breath. And immediately I stop writing, leaning back to inspect the text, thinking what am I actually writing?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar