29 november 2010

---> PF

Häromdagen var fikapatrullen (Sophie, Araia et jag) åter på språng och denna gång gästade vi min blåvitröda kärlek: Petite France, och jag var tvungen att sitta lite med armarna i kors för att inte folk skulle vända sig om för mitt bultande hjärta.


Bland annat var jag smaskigt nyfiken på de nya julsmakerna i macarong-väg, men bland dem fanns bara saffran-och pepparkakssmak kvar. Pepp poppis. 


Vi smakade inte på, utan av varandra


och begrundade utsikten.


Ett tag var vi helt uppslukade av bakelserna och ljudnivån i vår hörna sjönk en aning.


Jag upptäckte denna lilla bokhög som vore något att underhålla sig med vid nästa fika-tillfälle. Och när det var dags för personalen att gå hem gick så även vi hem och blev önskade trevlig kväll, på franska. För några varma sekunder kändes det än mer som om jag var i Frankrike, ända tills vi klev ut.

Adjö PF, ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar