24 februari 2011

Sån där dag

Idag är en sån där dag då jag sitter hemma, ohälsosamt böjd som en banan över en text som jag kan läsa hur många gånger som helst utan att någonsin förstå den. Till råga på allt är det åter näbbkallt i mitt hem vilket innebär att jag måste värma på vetekudden stup i kvarten och binda en halsduk om livet, vilket i sin tur gör att jag känner mig sjuk. Jag är inte sjuk, ingen feber vad jag vet och ostsjukan slår väl på allvar i så fall ut om en sisådär tio år lagom till något annat förstadie, vad vet jag.

Men jag känner mig sjuk eftersom all rekvisita omkring mig är av arten: sjukdom - i brist på juice dricker jag c-vitamin, smakar ungefär som juice minus färskpressad apelsin, halsduken är som sagt knuten som om jag vore förkylningskrasslig, vetekudden värmer mina kallknotiga fingrar och magen den kurrar tom så här dagen innan lönen till slut äntligen vill födas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar