18 april 2011

Bibblen

Idag tog jag mig UT i SOLEN och biblioteket för att plugga.

På biblioteket var koncentrationen så hög och tankarna låg så spända att man kunde vidröra dem som en åtdragen sträng i luften. Det blev musik, impressionistisk musik. Vet ej hur det låter, men smart låter det i alla fall. Dock var det emellanåt lite stökigt med allmänt pladder bland övriga biblioteksbesökare som kvävde vår tankemusik. Men så är jag väl bortskämd med den enväldiga tystnaden här hemma.

Amanda var med på denna pluggresa, och även om vi inte pratade onödigt mycket kändes det jag gjorde genast mindre ensamt och mycket trevligare.

På lunchrasten åt vi medhavd matsäck och jämförde skor. Och jag ser nu att jag behöver köpa nya skor, vårskor. De här stövlarna känns som en gammal soldat som har överlevt vinterkriget. Stackarna. Jag känner stor respekt för stövlarna. Snart går de i pension och kanske överlever de inte ens nästa vintersäsong.

Innan vi återvände in i skuggan tog vi ett varv runt parken och plockade liljekonvaljer. Ungefär så.

1 kommentar:

  1. Skönt att komma ut lite i solen iaf! Men plockade ni verkligen liljekonvaljer? Eller du med mig skämta aprilo? Trodde inte de blommade än...

    Förstår att du har mycket att göra, väntar tålmodigt på din säkert mycket givande kritik på min senaste text. :)

    Kram!

    SvaraRadera