30 maj 2011

SIST! FÖRST!

Då var jag tillbaka efter några dagars uppriven tystnad. Hoppas att ni har orkat vänta medan jag har plöjt pluggåker - lägger mig nuförtiden alldeles för sent och vaknar alldeles för tidigt.

Kommer att tänka på vissa läsarkommentarer hos en del bloggar, där den person som är först ut med att kommentera på det senaste inlägget alltid skriver 'FÖRST' i kommentarsfältet. Det blir nästan som en sport bland bloggläsarna. Komiskt. Visserligen kan det vara svårt att skriva 'SIST', eftersom man aldrig riktigt vet om man är den sista som kommenterar. Men med mina sömnrutiner på sistone skulle jag lätt kunna ställa mig och ropa, SIST! när jag går och lägger mig och, FÖRST! när jag vaknar. Ni vet det blir som en liten sport detta. Förvisso inte så uppiggande i längden. Och dessutom är det nog ingen som bryr sig.

1 kommentar:

  1. Jag undrade just vart du tog vägen! :-) Jag har sett det på en blogg jag följer, lite fånigt tycker jag... Men jag är väl för gammal. ;-)

    Hoppas ditt idogna pluggande bär frukt så du får lön för mödan!

    Kram

    SvaraRadera