23 juni 2011

Inventering #ett

Bokhandelns nyår infaller på sommaren då vi har stängt i butiken, och inventerar fram en pånyttfödelse för alla böcker.


Så här ser det ungefär ut i bokhandeln, på det lilla taget.

Och så här ser det ut när man blippar böcker, på det stora taget.

Det där var Ellen och det här är Minna, precis som taget ur ett foto.

Det här är en cykel som vanligtvis inte ingår i interiören. Men är det inventering så är det.

Gissa vad! Vendela var så snäll och gav mig denna present - en fransk matkasse som alla chique/chiquea/chiqa/chica(!?) fransyskor trippar omkring med.

Jag slet åt mig kassen och kommer för aldrig aldrig att släppa den! På bussen, på tunnelbanan, i matbutiken, på gatan, i parken, på gymmet, i simhallen, på flyget: Ursäkta, ursäkta, uuurs-ÄKTA!
Jag ska bara förbi, tack å MerCI!


Vidare gav Vendela den här utmärkelsen till Minna, som tack för ett bra jobb.

Samtidigt som Sophie spanade in pyssel.

Det var Sophia som kom förbi butiken och visade att hon nyligen hade lärt sig vika stjärnor.

Jomen vi inventerade också.


Eftersom Sophia har slutat hos oss fick hon en liten gåva som hon till en början trodde var
en slags retro fågelholk. Hon ba: eh, tack så jää ätte... mycket. Verkligen. Tack. Inte visste
jag att ni trodde jag samlade på... fågelholkar.

Men alldeles snart klurade hon ut att det inte var en fågelholk. Det var ett pocketställ!
Nya höjder tog fart: Åh tackåtack ska ni ha, allihopa!

Och sedan visade Sophia upp sina granna strumpor för oss. Nämen sedär, sa vi och lade
inventeringen i händerna på nästa dag.

1 kommentar:

  1. Kul text! Ni verkar ha kul på jobbet, eller så är det bara din kamera och text som ger det intrycket. De där stjärnorna vaar ju himla söta! Måste googla hur man gör...

    SvaraRadera