22 juni 2011

Lilla Frankrike, min stora hjälte

Ibland får frankofilen i mig en svårsmält längtan efter Paris och den franska atmosfären överlag. Vid sådana tillfällen är det då tur att Lilla Frankrike ligger på bara en armlängds avstånd, och mitt begär stillas därmed en aning.


När jag väl tänker efter - ganska så mycket stillas mitt begär eftersom Petite France sväller
av franska gudar i form av croissants, pain au chocolats, petites mademoiselles bakom disk
och fransk musik i bakgrunden. Likamed: komplett scenografi.

Den här gången var det Annie och jag som gjorde en liten resa till cafét.

Där vi dels pratade böcker, och så pratade Annie franska med personalen. Jag som nu
under våren har bäddat mitt språkbagage med en franskakurs, fick endast ur mig ett meer..ci.
No, no si. CI! MerCI.

Bakläxa på mig.

1 kommentar:

  1. Mmm, ser verkligen smaskens ut! Vi måste gå dit nästa gång jag kommer till Sthlm... :-D

    Glad midsommar! Kram

    SvaraRadera