4 juli 2011

Söta cerises under parkliv

Det var en solig dag och livet stod mestadels rätt till, då jag letade mig fram till en parkteater,
som ni redan har läst om.

Bröllopet hette den, och jag såg ungefär så här mycket från min plats.

Nåja, jag såg faktiskt lite mer. Men bara om jag sträckte riktigt rakryggat på mig.

Efteråt drog vi iväg till den riktiga parken för att gassa kvällssol.

Precis som alla andra gjorde. Hela Sverige tycktes befinna sig här - rena festivalområdet.

Där hade vi en liten picnic bestående av bland annat cerises, som Sophie lärde mig att det
heter på franska. Cerises - ett så genialt logiskt och sött ord för körsbär!

Sedan gjorde vi inte så värst mycket mer än att tugga på varsitt halmstrå och jämföra fötter.
Och kanske hände det att vi kom in på djupa samtal, om till exempel nagellack och klänningar.

Men mestadels satt vi tysta och försjunkna i våra egna liv, samtidigt som parken omkring
oss sjöd av grilldoft och skratt. Sommarlättja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar