19 september 2011

Bokslutsfika

Efter en hel sommars vänskap på villovägar, sågs jag och Sophie slutligen över en hjärtegod fika.


Vi diskuterade det mesta mellan himmel och jord, under kjol och under bord. Förr i tiden, det
var visserligen bara för någon månad sedan, sågs vi nästan varje dag. Det var då Sophie
också var min chef i bokhandeln, innan hon valde att sluta för att jobba på sitt globetrotter-jag.

Vi sågs på café Chokladbollen

men Sophie valde istället kanelbullen.

Himlen var inte särskilt glad av sig, mest lömsk och verkade smida regnplaner.

Men Sophie sken desto mer som en sol!

Sedan blev det dags att säga adjö, kram xoxo bisous, och jag gick hem, förbi dystra kullar

och platta träd.

Hem för att sysselsätta mig med telefonklotter. Kanske inspirerad av de platta träden, och mitt
hemliga humör.

2 kommentarer: