12 september 2011

*VANSINNES!choklad* kLOCKan 11:00 under rugg&%UGGlo r nas skUGGmörk?€r


Klockan är en frestande chokladbit över elva på kvällen och jag vet att jag borde att det är väldigt sent nu och att jag måste sätta PuN Kt, som i punkt över kvällen, sSslå täcket om mig, dröja mig kvar med en bok över mitt ansikte med lampans skumma sken snett in över de sträva boksidorna och

b o k s t ä v e r n a  med
enkommafempunktersmarginal
i typsnitt Helvetica.

Så jag koncentrerar mig på texten, faller in i 

obemärkt   dvala och
      blir plötsligt både SKRÄMD och
väckt av boken som har ramlat på mitt ansikte


!

Just därför vet jag att jag borde att det är väldigt sent nu och att jag måste sätta punkt. Innan saker blir galna och jag börjar brygga kaffe och skumma chokladpraliner över boksidor och frenetiskt mala ner dem (chokladpralinernaforGodssake!, INTE boksidorna) med hjälp av innanmätet på mina visdomständer - det blir nästan som en sport och jag slår upp Guinness Rekordbok och ropar HEJ, innan jag är över bäcken, eller ån eller havet eller kosmos.  
^SÅ^ innan jag går helt  ÖVER?styr&?€- & #^;%..@:




HEJ, och godnatt!

2 kommentarer:

  1. du har redan gått överstyr min vän..=p hoppas du fick lite sömn iaf. puss

    SvaraRadera
  2. Riktigt kul och GALET! :-)

    SvaraRadera