13 september 2011

Vitchoklad klockan elva under nattmörker


Klockan är återigen en frestande chokladbit över elva, och jag vet att jag borde. Jag vet att det är väldigt sent nu och att jag måste sätta punkt. Som i punkt över kvällen.

Så därför stänger jag först ner alla internetflikar på skärmen, loggar ut och drar omsorgsfullt igen locket på datorn. Sedan går jag och borstar tänderna, använder även tandtråd och munskölj. Därefter tar jag bort sminket och baddar ansiktet i ljummet vatten. Det bränns lite på nosen när jag råkar vrida på värmen på kranen en aning över 35 grader. Järnspikar! Så jag tittar mig i spegeln för att se så att jag inte har fått några konstiga blemmor av värmen eller något annat förskräckligt. Usch. Det skulle inte alls vara bra det, näe.

Sedan tar jag på mig min rosa pyjamas och kryper gosigt och varmt ner under täcket, smörjer också mina händer med en återfuktande handkräm som jag har köpt på apoteket. För en billig peng. Slutligen somnar jag tryggt till alla får som på eget bevåg vill hoppa över staketet och ge mig gulligt ulliga drömmar.

Ja, och sen är det inte mer med det.
Adjö och godnatt.

1 kommentar:

  1. Kul med två liknande texter fast med helt olika stämningar i texten. Hoppas du fick god nattsömn båda gångerna!

    Det ska verkligen bli roligt att ses igen, vet du om/när du kommer? Vi hörs på mailen!

    Kram

    SvaraRadera