31 december 2011

Årsstädning


Det är nyårsafton idag och imorgon vankas nytt år. Då ska man vakna upp med ett nytt leende på läpparna och ögon som suktar efter nya utmaningar. Nästan så att man får dra åt tyglarna kring ögonen så att de inte seglar iväg med alltför storslagna planer.

Och i sociala medier hörs ropet från folk som lämnar det gamla året för att göra det nya året ä n n u bättre. Jag funderar på relativiteten i det här fallet - vad som är bättre jämfört med vad och så vidare.

Hursom. Nyårsafton är dagen P som i positivism. Det är fint det, man ska tro på något, och framförallt ska man tro på sig själv.

Jag har just bett min lillebror att ta på sig en basker. Tänkte att han skulle inleda det nya året i fransk anda, precis som hans syrra. Jag tror på honom, han tror inte på mig, han vill inte bli fransos. Han önskar istället få spela vidare på sitt onlinespel. Jag låter honom vara, höjer istället glaset och önskar er alla ett

Gott Nytt År!
tack för att ni följer den här bloggen, jag tror på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar