14 december 2011

Skitsnack!


Sitter fastskruvad med huvudet mellan boksidorna och intar en soppa till lunch. Ibland skvätter soppan omärkbart åt något håll - det är när jag vid ett senare tillfälle exempelvis ska sova som jag inser att orange soppa har regnat ända bort till sängöverkastet.

Även kaffebryggaren kan ha sina soppfläckar. Det vänder sig lite i magen på mig när jag tänker på orange kaffe. Inte för att färgen orange på något sätt skulle göra så att kaffet smakar diss-kuss-ting! Det vore mer illa om kaffet var *piip*brunt. Det skulle få mina sväljreflexer grimasera ihop sig till ett gammalt russin.

En annan tanke - vilken årstid är vi i nu? Jag tycker visserligen att det är ganska behagligt med bar mark, ingen snö. Men när jag tittar ut mot grannens balkong med de kvarlämnade utemöblerna och den kronbladsmäktiga krukväxten på bordet, med solen som vilar snett över balkongen och den flyktigt blå himlen därtill.

Just DÅ undrar jag.


Fotnot: Kaffe med mjölk är förvisso *piip*brunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar