12 december 2011

La petite journée avec le grand coeur

Den härliga doften från Eiffeltornets prakt och ostarnas land nådde nyligen nordliga höjder - min franska kompis Marion var nämligen på besök här i Stockholm.

En gång i tiden lärde Marion mig den viktiga vikten av att inte dricka fulvin, på flaska med skruvkork. Sådana dumheter håller inte fransmän på med, nä fy.

Vi passade på att ta en dansklass - jazz för Åsa Fornander.

Sedan gick vi på äventyr i matbutikens djungel. Givetvis tog vi en klassisk bild på bananapan. 2011

2010. Folk tittade lite snett på oss, och några barn gick fram till apan och undrade om den var verklig så som vi höll på och trixade med kameran där bland alla tomater, apelsiner, ståndare och pistiller.

Men sen - det hade blivit dags att hugga tag i lösgodiset! Marion är särskilt förtjust i lösgodis och menar på att det här är det svenska svaret på fransmännens yoghurt. Heja Sverige!

Slutligen, alldeles utmattade av att dansa, gå på zoo och plocka lösgodis, pustade vi ut på restaurang. Sedan tog den fina sagan slut. Men det dröjer nog inte länge till förrän vi snart ses igen.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med franskt besök! Förlåt en petighet men det heter la journée, annars tror jag minsann rubriken var helt korrekt! :)

    Jag läste en artikel om en svensk som skulle börja sälja svenskt lösgodis i Berlin tror jag det var, Marion kanske ska bli återförsäljare i Frankrike! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var trevligt med franskt besök som även påminde mitt hjärta om hur mycket jag faktiskt saknar Paris. Haha, den svensken kommer nog bli poppis i Berlin, kan ju alltid höra med Marion;)

    Å tack för rättningen, det är ju så här jag lär mig! krams

    SvaraRadera